Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 1 april 2011

Een heerlijke morgen




Het groen en blauw zingt
door mijn venster
van opstanding en leven
adem wasemt over het veld
de merel dribbelt etend.

De waterlelie rust nog dicht
achter de uitgelopen beuk.
Straks zal de bloem
zich glorieus ontvouwen

ik zal me kleden om
dit wonder van dichtbij
te aanschouwen.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Het onderste schilderij is van Lonia Schölvinck

Eén van de gedichten die is gepubliceerd in het bijbels dagboek "Kruimkens van 's Heeren tafel 2013".
(In deze uitgave is ook mijn kerstverhaal gepubliceerd. Een verhaal dat zich afspeelt op het Groninger platteland in en rond het kerkje dat boer Harkema gebouwd heeft op zijn erf in het buitengebied van Aduard.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten