Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 19 april 2011

Eeuwig moederdag




Zo eenmaal in het jaar
dat is toch veel te weinig
een goede moeder
ben je elke dag.
Je koesterende handen
nooit aflatend bezig
je zachte blik
vertolkt je liefdeshart.

In onze diepste pijn
ben jij met ons verbonden
bij onze grootste vreugde
ontspringt jouw lieve lach,
delen we verdriet
jij troost ons als geen ander
met jou als moeder
is het altijd moederdag!

Coby Poelman-Duisterwinkel.


Eeuweg Moekedag

Zo ainmoal ien t joar
das toch veul te min
n goeie moeke
ben joe elke dag.
Joen koesterende handen
altied zörgzoam bezig
joen zaachte blik
vertoalt joen laifdeshaart.

Ien onze daipste pien
ben joe met ons verbonden
bie onze grootste bliedschap
verschient joen laive lach,
delen wie verdrait
joe troosten ons as gain aander
met joe as moeke
is t altied moekedag!

Coby Poelman-Duisterwinkel


Geschreven in 2010.
De bijgevoegde foto vond ik op 11 mei 2011 op http://www.shootnshop.nl/shootnshop-forum/31-actualiteiten/11267-verzamel-moederdag-en-vaderdag -wat me erg verraste. De foto is gemaakt door Heidi Pit-Jansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten