Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 1 februari 2019

De liefdestrui


De paarse rozen op de trui
in kruispatroon gestoken,
ze hebben iets doorbroken.
Zoals hij bij de Kringloop hing
in afwachtende hunkering
naar wie de trui zou kopen,
de liefde er doorheen zou zien
van wie hem heeft doorstoken.

De rozen op het kleurrijk rood,
omgeven door fris groen,
ze geven een dimensie meer
aan ’t winterse seizoen.
Hoe vrolijk wordt de draagster
van deze warme liefdestrui,
het brengt haar in een beste bui,
maakt haar zelfs iets gewaagder.
Vrijmoedig loopt ze in het rood
en dankt in stilte wie dit bood.

Coby Poelman - Duisterwinkel

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige trui! En geweldig verwoord weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige trui. Vroeger breide ik ook wel zulke truien, toen ik nog niet blogde :). Het kost veel tijd en oplettendheid. Mooi gedicht erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed van je Rinske dat jij ook zulke mooie truien breide. Ik heb ze ook wel gebreid, ook voor de kinderen en weet inderdaad hoeveel tijd en werk er in zit. Daarom was ik ook zo blij dat ik deze bij de kringloop zag hangen. Iemand anders had belangeloos al dat werk gedaan. Dank voor je mooie reactie!

      Verwijderen