Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 28 april 2011

Mien opvliegersvest

Ik heb n vest kocht met goatjes
want ik ben de vieftig passeerd
k bekiek de gemêleerde droadjes,
dit vest te droagen is wat weerd.

Als ik omhoog vlieg deur de lucht
vliegt d oadem luchtig deur t vest,
zo gait de vlieger op e vlucht
noar n wat hoger legen nest.

Ik zwaai hom ien gedachten noa
en denk als e zo opvlucht:
tot straks as k boven de pannen stoa,
den steigst ien dampen deur de lucht.

Tussen de dampen vliegt n vest met goatjes
roakelings langs het vergiet,
de mooie gemêleerde droadjes,
die zug je ien zo’n toestand niet…

Coby Poelman-Duisterwinkel

In het Nederlands te beluisteren op

Geen opmerkingen:

Een reactie posten