Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

woensdag 15 juni 2016

Onder de pannen

Gierzwaluwen, 
ze zwerven rond de
middeleeuwse kerk, 
hoog boven kloostertuinen, 
klapwiekend
met hun rappe vleugels
roepen ze elkaar, 
happen naar insecten, 
nestelen onder het
pannendak, 
in de Abdijstraat
slaan ze af. 

Het doet me denken
aan een psalm, 
hoe vinden ze toch
elk jaar weer
de weg naar de Abdij. 

Zie ik zo’n zwaluw
rond de kerk, 
voel ik de Geest erbij.

Coby Poelman-Duisterwinkel 

Uit: "Velden vol melodieën" (mei 2016 uitg. Friese Pers Boekerij/Noordboek)


Het schilderij boven is van de hand van Anco Wigboldus.
Het is geschilderd vanuit de pastorietuin aan de Kloosterstraat. Het is de achterzijde van de Abdijkerk te Aduard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten