Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

woensdag 8 juni 2016

Wat is wijs?



Ze zei dat ze het niet begreep,
dat van die wijze maagden,
zij vond dat ze maar egoïstisch waren,
was dit nou wat God wou?
Zij kwam met een veel beter plan,
de dwazen konden toch gewoon
meelopen in hun licht?
Ik vond het wel getuigen
van wijs en helder inzicht.

Waar bleef ik nou,
had ik geen uitleg klaar?
Ik kende zo goed het verhaal,
waar bleef mijn wijsheid nu zo gauw,
ik was verrast door wat zij zei
over dat meegaan met het licht van wijzen,
toen ik dat uitsprak zag ik dat ze straalde,
geef Heer dat dát nu juist het meest uithaalde.

Coby Poelman – Duisterwinkel

Geschreven voor www.gedichtensite.nl voor het thema "Wijsheid"
Aan dit gedicht is de gouden veer toegekend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten