Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 5 april 2012

Achter op fiets


Achter mien rug
zit mien zeun,
ik fiets met hom
langs de spoorbrug.

Hij reudelt aan één stuk deur
over kikkers, ooievoars,
potjes kikkerdril,
over juf die
n potje kriegt ien april…

ienains is er stil,

vroagt den verwachtingsvol:
“En mamme,
word mamme al n beetje bol?”

Ik, net mien “kikkerproef”
achter de rug…
juich zo’n beetje
noar hom terug:

“Misschien dat ien april
mammes buuk ook groeien wil!”

Coby Poelman-Duisterwinkel


Met de Nederlandstoalige versie hiervan mog ik de tweede pries ien ontvangst nemen van de Selexyz Scheltema Poëzieprijs Almere 2009.


Achter op de fiets

Achter mijn rug
zit mijn zoon,
ik fiets met hem
langs de spoorbrug.

Hij ratelt aan één stuk door
over kikkers, ooievaars,
potjes kikkerdril,
over juf die
een baby’tje krijgt in april…

opeens is hij stil,

vraagt dan verwachtingsvol:
“En mam,
word jij al een beetje bol?”

Ik, juist mijn “kikkerproef”
achter de rug…
juich bijna
naar hem terug:

“Misschien dat in april
mijn buik ook groeien wil!”

Coby Poelman-Duisterwinkel

Dit gedicht kreeg de 2e prijs van de Selexyz Scheltema Poëziewedstrijd Almere in 2009. Het thema van de gedichtenwedstrijd was "Achter mijn rug".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten