Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 11 november 2014

Feestgevoel



Ach kijk nu eens,
een motor van ballonnen,
met liefde en geduld
gevuld, gedraaid, gesponnen,
in sprankelende kleuren
zie je elk detail.

De maker kijkt verrast,
zijn ogen fonkelen,
zijn armen zwaaien zwierig
een uitnodigend gebaar,
wil ik een ritje maken,
een helm ligt voor me klaar.

Ik straal van alle kanten,
mijn been zwaait al opzij,
als een vorstin beland ik,
wie doet me wat, ik rij!
Heel even zweef ik
in een roze vlucht
en voel de rijkdom
van ontspannen lucht.

Coby Poelman – Duisterwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten