Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 30 augustus 2013

De aantrekkingskracht van zingen

Na haar begrafenis
komt zijn verhaal
dat haar voor even
weer tot leven brengt.
Een smalle gang scheidde
de beide huizen.

Ik zie de afwassende vrouw
achter het matglas
van haar keukenraam,
en hoor hoe helder
elke dag vanuit de gang
zijn jongensstem zich
mengt in haar gezang.

Ik kijk hem aan,
hij is al bijna zestig
maar in gedachten
zie ik ‘t jochie
bij dat open raam.

Zij is niet meer
maar haar gezang
is achter matglas
voor haar uit gegaan.

Coby Poelman - Duisterwinkel

i.m. mevrouw S.A-K.
(10 november 2012)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten