Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 22 juni 2012

Langs de Friesestraatweg

djunnn, djunnnnn, djuuunnnn,
djunnnnn, juuuuunnnnn,
djuunnnnnn ....
juunnnn, djuuuunnnn,
ringring,
djuuuuunnnnnn ....

dan knerpt onder mij
het fietspad de Lindt
djinnnnn, jinnn ....
......
..........

vogelkoren
in ruisende bomen
wiegen op frisse tegenwind
klaprozen kleuren
het groen achter water
leliën drijven
uitbundig in bloei
het houten bankje
voor even verlaten
koeien begroeten
de vrouw met de hond

een tandje hoger
de plassen omzeilend
verheug ik me
op de koffie, de post
nog een klein eindje
de kat spitst zijn oren
genoeglijk wacht hij
me oogknijpend op.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten