Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 21 januari 2011

Klaaglied van een orgel


Marius van Dokkum ©2005 Art Revisited, Tolbert

Wie redt mij van de houtkachel?

Mijn huisgenoot heeft
een harmonium gekocht.
Nu ben ik over en teveel,
er wordt al over
houtkachel gesproken.

Ik moet er niet aan denken,
al haper ik soms even,
klinkt mijn stem wat hees,
'k bracht jaren
mooie klanken voort,
zeg nou zelf,
'k verdien toch beter?

Ik heb zelfs nog
een voetpedaal,
een bank met ruimte
voor je boeken
en 'k zie er ook nog eens
fantastisch uit.
Je mag me gratis halen,
O, wat kijk ik naar je uit!


Van alles hadden we geprobeerd om een electronisch orgel kwijt te raken, geen kringloopwinkel wilde het hebben, op advertenties "gratis af te halen" werd niet gereageerd totdat ik dit gedicht er bij plaatste.
Binnen 5 minuten reageerde een echte liefhebber...

Coby Poelman-Duisterwinkel.

Het schilderij is van Marius van Dokkum.
www.mariusvandokkum.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten