Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 17 januari 2011

Dichters ien e tuun




Doar stoan we den
as dichters ien e tuun
ien t mooie dörp Nijhoof
Wie stoan der middenien.

Gien muus te zien,
oksters evenmin,
want vanmiddag
gait het volk hierhen.

Mensen willen genieten
van onze poëzie
Ja, kom gerust
een beetje dichter bie.

Ken je het wel heuren,
is het te verstoan
of mot ik nog een beetje
dichter bie joe stoan?

Kom mor wat noar veuren
schoef gezellig aan
want op dizze middag
goan wie der tegenaan.

Coby Poelman-Duisterwinkel.

ROND CAFÉ EISSESHOF IN NIEHOVE
'Last van muuzen en oksters?
Nem dichters ien e tuun!'

De taal van het Westerkwartier klonk 1 juni 2008 in alle toonaarden in de tuin van het monumentale café Eisseshof op de wierde van Niehove. Voor de eerste keer werd daar een literaire middag gehouden in het dialect van de streek. Het is niet bij één keer gebleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten