Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

woensdag 11 mei 2016

Bezig zijn met afscheid



Hoe vaak hebben we het aan onze ouders gevraagd; willen jullie iets opschrijven wat jullie voor je begrafenis in de liturgie willen? Steevast werd beloofd daar iets mee te doen maar het kwam er nooit van. Daarom schrijf ik al zo’n jaar of tien elk jaar in mijn agenda wat ik mooie teksten en liederen vind voor mijn eventuele begrafenis maar ik betrap me erop dat ik elk jaar weer iets anders mooi vind. Dat maakt het niet eenvoudiger voor mijn nabestaanden.
Vanmorgen luisterde ik naar mijn favoriete gebeds-app “Bidden Onderweg” (van harte aanbevolen) en hoorde de lezing uit het evangelie van Johannes, hoofdstuk 17 vanaf vers 11b. Jezus is hier zelf aan het woord voor zijn hemelvaart. Zo indrukwekkend, ik heb er twee keer naar geluisterd en het twee keer nagelezen.  Ik zat er nog vol van toen onze zoon op de koffie kwam en vertelde hem dat ik nu wel iets heel moois had voor mijn begrafenis. Hij is al aan dit soort gesprekken gewend en kon er helemaal mee instemmen. Dus heb ik het in mijn nieuwste agenda gezet. Op de voorkant zelfs.
Hoe vaak het nog zal veranderen weet ik niet maar voorlopig is het dit wat ik mijn nabestaanden als troost wil meegeven.

Coby Poelman - Duisterwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten