Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 30 januari 2015

Geboortekoartje


Och moeke,
kon joe nog mor even zain
wat wie veur klaainkiend kregen,
hai liekt op mie,
die foto
woar k op dat fietske zat
dat Reinder moakte,
k haar n aarmbaand om
van plestik abrokralen.

Och kon joe t jonkje
nog mor even zain,
wat zol joe glunderd hemmen
met troanen ien ogen
en trillende lip
om zo’n mooi
achterklainkiend.
Wat zol joe blied west weden.
As ik dat popke zai
denk ik steevast aan joe,
mien laive moe.
Doe moeke, doe!

Coby Poelman - Duisterwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten