Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

woensdag 22 december 2010

Dag mevrouw




Dag mevrouw, ik ken u niet
toch hangt u bij ons in de gang,
er is eigenlijk niemand meer die u echt ziet
want u hangt hier al tamelijk lang.

Uw zuster hangt naast u, zo is mij verteld
door de man van wie ik u kocht,
u lijkt niet op haar, heeft een zachter gezicht
ik denk dat die man u wel mocht.

Uw zus lijkt op Bea van de tv
uit the “House of Elliot”,
u kijkt zoals Evie, haar jongere zus
die verliefd was op een Patriot.

Wat kijkt u toch ernstig, had u het zwaar,
waren het sombere tijden?
Waarom wilde u een portret van u zelf
of liever gezegd van u beiden?

Waren uw zuster en u ook getrouwd
of bleef u uw leven lang samen,
woonde u nog in het ouderlijk huis
met horren voor de ramen?

Kende u Anco of kende hij u
en wilde u voor hem poseren,
was u voornaam of van adel misschien,
mocht hij graag bij u verkeren?

Als u eens wist dat ik nu naar u kijk
en vol zit met allerlei vragen,
is het wel eens door u heengegaan
bij wie u in huis werd gedragen?

U hangt hier al jaren en kijkt op ons neer
met uw ernstige gezichten.
Het is net of ik u al iets beter ken
nu ik over u schrijf in gedichten.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Uit: "Strijklicht van violen" (2013)

Geschilderd door Anco Wigboldus.

Te beluisteren op www.audiogedichten.nl 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten