Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 28 november 2013

Engel met lucht

Boodschappen in fietstassen gestouwd,
is fietsen nog vertrouwd?
Bijna kapseizend trap ik bedaard,
al slingerend krijg ik vaart.
Mijn achterband bonkt onheilspellend,
was deze straat altijd zo hellend?
Omzichtig vermijd
ik elke oneffenheid
en fiets een fietsenzaak voorbij.
“Stoppen”, roept een stem in mij.
Ik keer om met mijn vracht,
mijn band is veel te zacht.

Waarom zit het ventiel juist bovenaan
als je eindelijk de fiets in evenwicht hebt staan?
Uit mijn evenwicht gebracht
zie ik een man, één en al kracht!
Zijn vriendelijke ogen zo hemels blauw;
“Lukt het een beetje mevrouw?”

In een mum van tijd
ben ik uit mijn geknoei bevrijd
en grijns van oor tot oor
als ik mijn engel voorbij rijd.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Uit "Granaatjes met een gouden slot" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten