Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

woensdag 20 juni 2018

Mijn opvlieg(ers)vest

Ik heb een vest gekocht met gaatjes
want ik ben vijftig jaar geweest,
bekijk de gemêleerde draadjes,
dit vest te dragen is een feest.

Hij heeft één knoop en is snel uitgetrokken
en vliegensvlug trek ik hem ook weer aan,
zo kom ik er doorheen zonder veel mokken,
nooit hoef ik in de kou te staan.

Als ik omhoog vlieg door de lucht
ontsnapt de adem luchtig door het vest,
zo gaat de vlieger op de vlucht
naar een hoger gelegen nest.

Ik zwaai hem in gedachten na
en denk als hij is opgevlogen:
tot straks als ik boven de pannen sta,
dan stijg je weer in dampen voor mijn ogen.

Tussen de dampen vliegt een vest met gaatjes
rakelings langs het vergiet,
de mooie gemêleerde draadjes,
die zie je in zo’n toestand niet…

Coby Poelman - Duisterwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten