Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 23 oktober 2014

Jouw eerste leefgeluid


Wil je het hartje horen?
Straalogend vraagt ze het
en klikt op lichtend glas.
Na kraakgeluiden klinkt,
we zijn verrast,
jouw ademtocht als
vreugdedans op het terras.

Ontroerd zien we
je blije moeder strijken
over waar jij
nog niets vermoedend,
onderhuids
de brenger bent
van dit geluid.

Je vaders kijkers kruisen olijk
die van opa en van mij,
met vreugde wordt er
naar je uitgekeken,
we fietsen stevig op,
we gaan met jou uit eten.

* * *
Wil je het hartje horen?
vraagt glunderend je oom
en klikt op lichtend glas,
je doorgestuurde leefgeluid
klinkt ritmisch
over Gronings gras.

Coby Poelman - Duisterwinkel


Kunstwerk van Wilna de Grooth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten