Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zondag 25 december 2016

Ken je t even spellen?





t Spel van spellen vaalt mie licht,
ik heur t kniezen op heur gezicht
as ik heur noam neum bie de e
en Pino roup bie ledder p.
Mien man zien noam komt twoi keer veur,
heur opgekropte lach breekt deur.
De steert van d oap huf k nait te spellen,
en noa hetnet komt punt nl
mor ken ze heur ook bellen?

Coby Poelman - Duisterwinkel





Kunt u het even spellen?

Het spel van spellen valt me licht,
ik hoor de grijns op haar gezicht
als ik haar naam noem bij de e
en Pino roep bij letter p.
Mijn man zijn naam komt twee keer voor,
haar ingehouden lach breekt door.
Het apestaartje weet ze zonder spellen,
en hetnet zal wel eindigen op punt nl
maar kan ze haar ook bellen?

Coby Poelman - Duisterwinkel


De Nederlandse versie is gepubliceerd in het boek
"Granaatjes met een gouden slot" (2015 Noordboek)

2 opmerkingen: