Van harte welkom

Van harte welkom op mijn gedichtenblog.
U mag de gedichten ongewijzigd gebruiken met vermelding van mijn naam.
Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl
Er is ook een volledig programma voor Kerst en Pasen met eigen geschreven gedichten en een verhaal.
Mijn boeken zijn verkrijgbaar via mijn mailadres en te leen in de bibliotheek.
Er is ook nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden. https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 2 oktober 2012

Moedgevend



Ik zag de mens
die sidderend van angst
in eigen huis
niet veilig was,
de kwetsbaarheid,
de overmacht,

een dorp
bezaaid met
wat voor handen was,
gebroken mensen
en verpletterd glas,
oplaaiend vuur
dat overging in as.

Uw wonder Heer
dat het slechts bij
gewonden bleef.

Het werd weer licht,
de morgen kreeg
door jeugd vol vredeliefde
een bloeiend nieuw gezicht.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Geschreven n.a.v. de zwarte septembernacht in Haren.
Op de nieuwe morgen boden vredelievende jongeren hulp bij het schoonmaken en brachten viooltjes mee voor de vernielde tuinen. De viooltjes werden door sponsoren beschikbaar gesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten